En jacka… Jackan!

Idag tog jag och Katarina oss ut för att leta höstjackor. Det var hon som tog upp det hela, och jag kände att jag ville hänga på, men att jag knappast skulle hitta nåt. Vi bestämde oss för att kolla loppisar. Ingen av oss hittade något märkvärdigt på det första stället, men på det andra hittade jag en kappa som jag fastnade för. Velade länge, ringde mamma, funderade lite mer och bestämde mig sedan för att om jag stått så länge med den kunde jag lika gärna köpa den. Detta gjorde min dag!

wpid-wp-1443384426505.jpg
Den blev det! Mitt första klädköp på vem vet hur länge…

Today I went out with Katarina to look for coats more fitting for the finnish fall weather. She didn’t find anything but I did, in a second hand-shop.  After a lot of thinking I decided to buy it. Made my day!

Lämna en kommentar